Reklam Nedir

Reklam Nedir ?
Bir şeyi halka tanıtmak, beğendirmek ve böylelikle sürümünü sağlamak için denenen her türlü yol ve Bu amaç için kullanılan yazı, resim, film vb.
Reklam Etmek
herhangi bir kimseyi veya olayı, durumu açığa vurmak, ilan etmek, afişe etmek, ifşa etmek.
Reklam Yapmak
her türlü aracı kullanarak bir şeyi halka tanıtmak, ünlenmesini sağlamak:
Reklam Filmi
Herhangi bir ürünü tanıtmak amacıyla çevrilen kısa metrajlı film.
Reklam Kuşağı
Reklamların yayımlandığı belirli zamanlar.
Reklam Levhası
Herhangi bir ürünü tanıtan, duvara, özel hazırlanmış çerçevelere veya yerlere yapıştırılan, asılan veya tutturulan ilan:
Bilinçaltı Reklam
İzleyicilerin bilinçaltıyla algılayabilecekleri kadar kısa görüntüler kullanılarak yapılan tanıtım.
Gizli Reklam
Yayıncı tarafından programlarda sezdirme yoluyla herhangi bir unvan veya markayı çAğrıştırabilecek biçimde yapılan tanıtım.
Sanal Reklam
Gerçek mekânda bulunmadığı hâlde Elektronik görüntü sistemleri kullanılarak görüntü üzerine yansıtılan reklam.
Tanıtıcı Reklam
Tanıtılacak ürünün kullanımını ve etkilerini değişik ögeler yardımıyla ayrıntılı olarak haber biçiminde anlatan reklam.
Reklam
Rekabet koşulları altında işletmelerin ürettikleri veya sattıkları mal ya da hizmetler için piyasada daha fazla pazar payı oluşturmak, kârlılıklarını artırmak, müşterilerin ilgisini çekmek ve ihtiyaçlarını karşılayan mallar arasında seçim yapmasını etkilemek için söz konusu malla ilgili izlenim yaratma faaliyetlerinin tümüne Reklam diyebiliriz.
Reklamın belirli bir kişi veya kurumun denetimi altında malların veya hizmetin veya düşüncelerin hedef Pazar oluşturanları ikna etmek ve bilgili kılmak için yapılan kişisel olmayan duyurudur. Bu tanımda hedef Pazar ikna etmek ve bilgi vermek gibi özellikler yer almaktadır.
Bilgi vermek: Reklam tüketicilere mallar hizmetler ve düşünceler hakkında bilgi vermelidir.
İkna etmek: Reklam Pazarlama karmasının elemanlarındandır. Ve satış çabalarından biridir. Reklam yeni bir mal hakkında sadece bilgi vermemeli aynı zamanda tüketicileri yeni malı satın alma ihtiyacında oldukları konusunda ikna etmeye çalışmalıdır. İkna etmek inandırmak reklamın görevidir.